رونق بازار اقلام لاکچری دست دوم در چین/ رفتار اقتصادی طبقه متوسط چین زیر ذره بین
[ad_1]
اقتصاد 24- فایننشال تایمز درباره بازار پررونق محصولات لوکس چین نوشت: «در یک فروشگاه زیرزمینی در نزدیکی فرودگاه بینالمللی شانگهای هونگ کیائو، خریداران فروشگاههایی را جستجو میکنند که مملو از برخی از بزرگترین برندهای لوکس از جمله لویی ویتون، دیور و گوچی است. با این حال، برخلاف مراکز خرید پر زرق و برق در مرکز شهر شانگهای، اقلام اینجا کاملاً جدید نیستند. یکی از بازدیدکنندگان می گوید: «اینجا اقلام آماده هدیه وجود دارد، بیشتر در بسته بندی اصلی خود.
گروههای لوکس شامل Cartier، Gucci و LVMH، مالک ریچموند، کاهش فروش را در سه ماهه سوم در منطقه آسیا و اقیانوسیه خارج از ژاپن، که تحت سلطه چین است، گزارش کردند.
نیکلاس باس، رئیس ریچموند، میگوید کاهش رشد مصرفکنندگان چینی “احتمالاً یک پدیده میانمدت تا بلندمدت است”، در حالی که کرینگ، مالک برندهای مد مشهور جهان، هشدار داده است که سود این شرکت در سال جاری به نصف خواهد رسید.
نشانه هایی از اشتها به کالاهای دست دوم وجود دارد. پلت فرم فروش مجدد لوکس Hong Bolin در سپتامبر توسط Xuan Xuan Group، یک بازار آنلاین برای کالاهای دست دوم خریداری شد.
اگرچه اطلاعات جدیدی در مورد بازار کالاهای لوکس دست دوم وجود ندارد، اما کاربران پلتفرم های آنلاین مانند ZZER و Xianyu که مکانی برای فروش مجدد کالاهای لوکس به صورت پورسانتی فراهم می کنند، افزایش یافته اند.
فروشگاه ZZER در شانگهای، که تنها در ماه مه 2020 افتتاح شد، روزانه 5000 محصول جدید دریافت می کند که نشان دهنده حجم عظیمی از کیف ها و لباس های لوکس است که در چین در گردش است. مصرف کنندگان در مورد Xian Yu چانه زنی می کنند که نشان دهنده افزایش حساسیت قیمت در بین مصرف کنندگان است.
با فشارهای اقتصادی و محدودیتهای مسافرتی که مردم را از خرید کالا باز میدارد، جیکوب کوک، مدیر اجرایی گروه بازاریابی WPIC مستقر در پکن، “علاقه روزافزون به کالاهای لوکس خارجی دست دوم را به عنوان یک جایگزین مقرون به صرفه” به همهگیری نسبت داد. 19.
بیشتر بخوانید: همه چیز درباره اقتصاد چین، دومین اقتصاد بزرگ جهان / کشور کمونیستی با سیاست درهای باز در اقتصاد
او می افزاید: «ما هنوز شاهد فشار اقتصادی پس از همه گیری کووید هستیم، یکی از بازدیدکنندگان از شیان یو از شانگهای گفت: افرادی مانند ما که تقریباً از طبقه متوسط هستند و بیش از 10000 رنمینبی (1380 دلار) در ماه درآمد دارند، می توانند انجام دهند. نمی خواهم در کالاهای لوکس سرمایه گذاری کنم. ممکن است ترجیح دهیم پولمان را پس انداز کنیم.»
در ZZER، یک کیف لویی ویتون به قیمت 4762 رنمینبی (657 دلار) در مقایسه با 14300 رنمینبی (1975 دلار) فروخته شد. چند کیلومتر دورتر در محله فرانسوی شانگهای، مغازه های زیادی وجود دارد که در زمینه کیف های دست دوم تخصص دارند. در یکی از فروشگاه ها، یک کیف Chanel محصول 2014. با قیمت 35800 رنمینبی (4944 دلار) به فروش می رسد که از قیمت 41000 رنمینبی (5663 دلار) نسخه اصلی آن کمتر است.
لی، که اولین کسی بود که از یک فروشگاه صرفه جویی خرید کرد و آن را در برنامه رسانه اجتماعی Xiao Hongshu کشف کرد، گفت: “من توان خرید کالاهای لوکس را ندارم، اما فکر می کنم کالاها اینجا هستند.” ارزش خرید دارند و این کار از نظر مالی به صرفه تر است. اگر چنین فروشگاهی در شیان باز شود، من بعد از ساعت کاری بازدید خواهم کرد. قبل از همهگیری کووید چنین مدل کسبوکاری وجود نداشت.»
کوک می گوید بازار کالاهای لوکس دست دوم تقاضا برای محصولات آکبند را کاهش می دهد و می تواند به ارزش ویژه برندهای لوکس آسیب برساند.
با این حال، این وضعیت حداقل باعث جذب مشتریانی به بازار می شود که قبلاً خریدهای لوکس نداشته اند. این وضعیت نشان می دهد که بخش زیادی از مردم به خرید محصولات لوکس تمایل دارند.
در اعماق قلب فروشگاه شانگهای، در کنار کیف های هرمس و شنل، زنی می گوید که پس از اینکه یکی از دوستانش اقلامی را در آنجا فروخت، درباره فروشگاه شنیده است. یکی از فروشندگان با اشاره به یک تی شرت می گوید: «بعضی از این اجناس هرگز توسط کسی پوشیده نشده است.
فروشگاه ZZER در شانگهای نیز مشتریان بین المللی را به خود جذب کرده است. کانر مکلرنان 27 ساله که از استرالیا به شانگهای سفر کرده است، گفت: «جایی که ما (استرالیا) هستیم، چنین چیزی وجود ندارد.
[ad_2]