قدم به قدم تا تحقق دسترسپذیری برای همه
[ad_1]
اسنپ از سال های اولیه فعالیت خود با شعار «راحتی برای همه» برای بهبود کیفیت خدمات برای همه اقشار جامعه، از جمله افراد، کار کرده است. افراد دارای معلولیت می توانند راه بروند. اقدامات این پلتفرم در حوزه افراد دارای معلولیت را می توان در سه دسته طبقه بندی کرد. دسترسی به اپلیکیشن برای افراد دارای معلولیت، معافیت از پرداخت کمیسیون برای کاربران راهنماهای معلولان و پروژه های خیریه (باشگاه خیریه و حمایت اجتماعی) برای افراد دارای معلولیت. همزمان با روز جهانی افراد دارای معلولیت، اسنپ گزارش داد که در حال حاضر 89767 راننده و مسافر معلول معلولیت خود را در اپلیکیشن اسنپ ثبت کرده اند و از ویژگی های دسترسی استفاده می کنند. به مناسبت روز جهانی افراد دارای معلولیت، نگاهی بیندازید فعالیتراسلام یکی سال گذشته یک کلیک ما از این افراد حمایت کرده ایم.
بر اساس گزارش روابط عمومی اسنپ، ویژگی «در دسترس بودن» از نوامبر 1401 در اسنپ در حال توسعه است. از طریق تیم طراحی محصول با همکاری و مشاوره با افراد دارای معلولیت و این گروه به بهبود خدمات خود ادامه می دهد. برای سهولت دسترسی در سرویس خودرو، برای سه گروه ناشنوا/ کم شنوا، نابینا/ کم بینا و معلولان حرکتی، عملکرد «دسترسی» در نظر گرفته شده است.
کاربران دارای معلولیت برای داشتن تجربه کاربری بهتر در هنگام استفاده از اپلیکیشن اسنپ، می توانند به قسمت اطلاعات کاربر در منوی اپلیکیشن مراجعه کرده و اطلاعات معلولیت خود را در قسمت دسترسی (در پایین صفحه) ثبت کنند. این اطلاعات در اپلیکیشن اسنپ ذخیره می شود و در طول هر سفر به کاربر طرف مقابل ارائه می شود تا او نیز در جریان سفر قرار گیرد و آموزش های لازم را در کنار سفر ببیند. از آبان 1401 تاکنون 15 هزار و 647 راننده کاربر و 74 هزار و 120 مسافر کاربر، نوع معلولیت خود را در اسنپ ثبت کرده اند.
با فعال کردن گزینه «من ناشنوا/ کم شنوا هستم» در حساب کاربری مسافر یا راننده، 17866 راننده و مسافر مسافران ناشنوا/کم شنوا خود را از شروع پروژه در اپلیکیشن اسنپ ثبت کرده اند. با انتخاب گزینه “من ناشنوا/ کم شنوا هستم” در حساب کاربری مسافر یا راننده، امکان برقراری تماس صوتی با آن کاربران غیرفعال شده و از طریق پیامک به کاربر مقابل اطلاع داده می شود که مسافر یا راننده قادر به انجام این کار نیست. به تماس صوتی پاسخ دهید و باید از طریق پیامک به او پاسخ داده شود.
همچنین پس از دریافت یا به روز رسانی اپلیکیشن اسنپ، کاربران مسافران نابینا یا کم بینا می توانند با استفاده از اپلیکیشن های رابط صفحه خوان، درخواست سواری خود را ثبت کنند. از زمان شروع پروژه، 8246 کاربر مسافرتی نوع ناتوانی خود را با نابینایی/کم بینایی در اسنپ ثبت کرده اند.
در دسترس برای مسافران و رانندگان با اختلالات حرکتی کلیک کنید
اگر کاربر مسافر در صفحه نمایه خود گزینه “من از ویلچر استفاده می کنم” یا “من از عصا استفاده می کنم” را فعال کرده باشد، درخواست سواری آنها با نماد ویلچر یا عصا به کاربر راننده نمایش داده می شود. با استفاده از این قابلیت، کاربر کاربر راننده از وضعیت کاربر مسافر خود مطلع شده و آموزش های لازم را در خصوص نحوه برقراری ارتباط می بیند.
در حال حاضر تمامی کاربران مسافر می توانند از منوی صفحه اصلی سوراپ از طریق نسخه اندروید و وب اپلیکیشن وارد حساب کاربری خود شده و نوع معلولیت خود را در پایین صفحه (بخش دسترسی) نشان دهند. قابلیت دسترسی در مرحله بعدی برای کاربران نسخه iOS فعال خواهد شد.
اگر کاربر راننده گزینه «من نقص حرکتی دارم» را در صفحه پروفایل کاربری خود فعال کرده باشد، پس از پذیرش درخواست سفر، شماره ثبت وسیله نقلیه به همراه ویلچر روی کارت سفر به کاربر مسافر نمایش داده می شود. از ابتدای پروژه تا کنون 11 هزار 781 راننده و 22387 مسافر اختلالات حرکتی خود را در اپلیکیشن اسنپ ثبت کرده اند.
معافیت از پرداخت کمیسیون ویژه رانندگان دارای معلولیت
اسنپ از سال های اولیه فعالیت خود، طرح بدون کمیسیون را برای افراد دارای معلولیت و جانبازان در سراسر کشور در نظر گرفته است. در این طرح کاربران رانندگان دارای کارت از کارافتادگی سازمان بهزیستی کشور که مدارک خود را به اسنپ ارائه کرده اند از پرداخت کمیسیون معاف هستند. افراد دارای معلولیت می توانند در هر زمان با ارائه کارت تامین اجتماعی از این معافیت استفاده کنند.
[ad_2]