[ad_1]
شما در شبکه های اجتماعی با دختر یا پسری آشنا شده اید که ظاهر و حالت بسیار زیبایی دارد. میری یه قرار میبینی همونیه که تو پروفایلش دیدی ولی نه کاملا… حالا باید چیکار کنی؟
اگر شما هم از طرفداران برنامه های دوستیابی مجازی یا دوست یابی هستید، حتماً با افرادی آشنا شده اید که دقیقاً شبیه آنچه ما انتظار داریم نیستند. این افراد نه آنقدر کامل دروغ می گفتند که بتوانید آنها را سرزنش کنید و نه آنقدر در مورد ظاهر یا شرایط خود صادق بودند که آنها را دقیقاً همانطور که تصور می کردید احساس کنید.
به عنوان مثال، ممکن است با فردی مواجه شوید که دندان از دست رفته دارد، اما زاویه عکس نمایه او آن را نشان نمی دهد. یا شاید تصویری که از او دیدید مربوط به 5 سال پیش بود که بدنی ورزشی داشت، اما اکنون 20 پوند اضافه وزن دارد!
در این شرایط فرد معمولاً ناامید می شود یا ممکن است فکر کند فریب خورده و وقت خود را تلف کرده است. در این مقاله می خواهیم در مورد این موضوع صحبت کنیم.
مشکل دوستیابی در شبکه های اجتماعی
به مصلحت در پنهان می شود شبکه های اجتماعیبه خصوص در برنامه های دوستیابی و خواستگاری بسیار محبوب شده است. بسیاری از مردان و زنان برای جذب شرکای عاشقانه سعی می کنند خود را بیش از آنچه واقعا هستند جذاب کنند. این مفهوم با جعل هویت یا استفاده از اطلاعات و تصاویر نادرست متفاوت است. دروغ های هدفمند آنقدر در دنیای دوستیابی رایج شده است که اپلیکیشن دوستیابی Hinge اصطلاحی برای آن ابداع کرد: Kittenfishing.
تعریف دقیق گربه ماهی چیست؟
تعریف دقیق گربه ماهی چیست؟ در هم آمیختن آسمان و رشته یا ظاهر خوب در برنامه های دوستیابی برای جذب شریک زندگی. این ممکن است برای بسیاری از ما تازگی نداشته باشد، اما رواج آن در برنامه های دوستیابی قطعا شما را شگفت زده خواهد کرد. دو موقعیت زیر را در نظر بگیرید و ببینید کدام یک برای شما آشناتر است؟
- آیا در قرار ملاقات با مدل ها یکی پس از دیگری ملاقات می کنید؟ آیا نگران میزان متواضع بودن افراد در برنامه های دوستیابی هستید؟ قبل از قرار ملاقات، آیا فکر می کنید به زودی با کسی ملاقات خواهید کرد زیرا همیشه این اتفاق می افتد؟
- یا بیشتر اوقات هنگام ملاقات با افراد جدید، فکر می کنید از او انتظار بیشتری داشتید؟
اگر بیشتر در جایگاه دوم هستید، حتما حدس زده اید که مشکلی در برنامه های دوستیابی وجود دارد. اگر از پاسخ دادن به سوال بالا اجتناب می کنید، ممکن است به اصطلاح یک جوینده بچه گربه باشید! برای فهمیدن این موضوع، صادقانه به سوالات زیر پاسخ دهید:
- آیا از تصاویری در برنامه ها و محیط های ملاقات و مشارکت استفاده می کنید که کاملاً با ظاهر واقعی شما متفاوت است؟
- آیا درباره شغل، علایق، دستاوردها، شخصیت یا ویژگی های فیزیکی خود دروغ های کوچکی می گویید؟
- آیا ادعا می کنید که در رابطه خود بسیار منطقی هستید در حالی که در مورد هر موضوع کوچکی مانند یک کودک رفتار می کنید؟
اگر پاسخ شما حتی به یکی از سوالات بالا مثبت است، پس شما نیز یک شکارچی با تجربه هستید! البته شکارچی بچه گربه.
مشکل دروغ های مصلحتی در شناخت جنس مخالف چیست؟
فریب عبارت ملایم این اصطلاح را نخورید! هنگام تنظیم عکس نمایه خود، ممکن است بگویید: “خب، چه اشکالی دارد که این و آن را تغییر دهیم؟” با فرض اینکه بتوانید با دستکاری عکس نمایه خود توجه کسی را به خود جلب کنید، برای ملاقات واقعی با او چه کاری انجام می دهید؟
درخششی که به تصویر خود اضافه می کنید به زودی باعث می شود که بخواهید تمام زوایای آن را دستکاری کنید. در پایان کار، ناگهان می بینید که تصویر شما کاملاً با آنچه در واقعیت به نظر می رسید متفاوت است.
مشکل این است که اجرای چنین تغییراتی به طور جدی بر هدف اصلی دوستیابی تأثیر می گذارد. چه هدفی شریک مناسب خود را پیدا کنید و شکل دهید روابط عاطفی. اگر بازدیدکنندگان نمایه شما بر اساس اطلاعاتی که ارائه کردهاید فکر میکنند که شما مناسب هستید، اما بعد مشاهده میکنید که با آن نمایه مطابقت ندارید، در این صورت فقط با افرادی ملاقات خواهید کرد که لااقل مناسب نیستند. در ظاهر
حالا ممکن است در دامان این نظریه بیفتید: “آنقدر تظاهر می کنم که بالاخره به آنچه می خواهم می رسم!” شما در واقع تصور می کنید که وقتی دیگران شما را واقعی می بینند و با شما وقت می گذرانند، در نهایت عاشق شما می شوند، یا وقتی که می بینند، می توانید حقیقت را به آنها بگویید! ما این مفهوم را «تبلیغات نادرست» می نامیم. ممکن است برخی به دنبال این تبلیغات دروغین بیفتند، اما واقعاً چند نفر را میشناسید که پس از درگیر شدن در تبلیغات و بازاریابی دروغین، بگویند: “خوب است که فریب خوردم!” رابطه مبتنی بر اعتماد
چرا در برنامه های دوستیابی دروغ می گوییم؟
اگر برای شروع یک رابطه نیاز به دروغ گفتن دارید، از خود بپرسید چرا؟ آیا با هر یک از شرایط زیر دست و پنجه نرم می کنید؟
- آیا احساس می کنید که خود واقعی شما جذاب نیست؟ اگر چنین ایده ای دارید، تصمیم درست این است که تصویر و ذهنیت خود را تقویت کنید یا برای پیشرفت شخصی تلاش کنید.
- آیا جذب کسی می شوید که شما را دوست ندارد؟ چرا جذب این شخص شده اید؟ آیا واقعاً می خواهید با کسی که شما را دوست ندارد وقت بگذرانید؟
- آیا می خواهید دیگران را تحت تاثیر قرار دهید؟ هدف از قرار ملاقات یافتن بهترین شریک عاطفی است. این ارتباط باید دو طرفه باشد. ما وارد رابطه نمی شویم تا دیگران را تحت تأثیر قرار دهیم و آنها را متقاعد کنیم که ما افراد خاصی هستیم!
- آیا می خواهید با رقابت همراه باشید؟ رابطه محل رقابت نیست. اگر قصد رقابت با دیگران را دارید، رابطه را مشخص کنید.
چگونه از دروغ های مصلحت آمیز در برنامه های دوستیابی جلوگیری کنیم؟
اگر قربانی افرادی شده اید که تصویر خود را در برنامه های دوستیابی اغراق آمیز کرده اند، زیاد نگران نباشید. بسیاری از مردم این روزها به ماهیگیری گربه ماهی می پردازند. شاید وقت آن رسیده که نگاهی تازه به دوستیابی مجازی بیندازیم. به عنوان مثال:
- نمایه افراد را در برنامه ها و محیط های دوستیابی از چشم تبلیغات بررسی کنید: آیا فقط با دیدن تبلیغ به یک محصول یا خدمات اعتماد می کنید؟ یا ابتدا آن را به دقت بررسی می کنید تا مطمئن شوید که ویژگی هایی را که ارائه می دهد دارد؟ شما باید این دیدگاه را نسبت به دوستیابی آنلاین نیز داشته باشید.
- به هر چیزی که خیلی شیک به نظر می رسد مشکوک باشید: هیچ چیز کامل نیست. حتما به این نکته توجه کنید و به هر چیزی که خیلی خوب به نظر می رسد با چشم بدبینانه نگاه کنید.
- به ظاهر و مشکلات سطحی اهمیت زیادی ندهید: بسیار آسان است که در مورد چیزهای سطحی مانند ظاهر خود ببالید یا لاف بزنید.
- تا زمانی که چیزی ثابت نشده باشد، باور نکنید. تا چیزی را با چشمان خود نبینید باور نکنید.
- مراقب توجه جویندگان باشید: افرادی که نیاز به توجه دائمی دارند تمام تلاش خود را می کنند تا فقط آنها را در خود جای دهند.
به خاطر داشته باشید که حتی با این اقدامات احتیاطی، شما کاملاً در برابر بچه گربه های فیشینگ مصون نخواهید بود. اما فرصت اتلاف وقت کاهش می یابد.
آیا در دوستیابی مجازی دروغ های مصلحت آمیز شنیده اید؟
قرار آنلاین و شراکت این روزها به یک روال عادی تبدیل شده است. اما آیا تا به حال در مورد سن، قد یا مسائل شخصی خود دروغ گفته اید تا خود را برای مخاطب خاص خود جذاب تر کنید؟ اگر نه، آیا تا به حال با افرادی برخورد کرده اید که کاملاً با اطلاعات نمایه آنها مطابقت نداشته باشند؟ واکنش شما چه بود و چه تصمیمی در مورد این رابطه گرفتید؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر خوانندگان How To به اشتراک بگذارید.
منبع: روانشناسی امروز
[ad_2]