11

چه رابطه‌ای بین فضای مجازی و فروش واقعی در صنعت بیمه وجود دارد؟

[ad_1]

کیفیت محتوا در فضای مجازی; کلید فروش موفق بیمه

اگرچه ارتباط مستقیمی بین میزان مکالمات آنلاین و آمار فروش وجود دارد، اما این مکاتبات همیشه کامل نیست. به عنوان مثال در برخی موارد شرکت هایی مانند بیمه سامان و بیمه پاسارگاد با وجود تولید محتوای بیشتر نسبت به رقبای خود فروش کمتری داشته اند. این نشان می دهد که افزایش ساده در مکالمات آنلاین نمی تواند پیش بینی قابل اعتمادی برای فروش باشد. به عبارت دیگر کیفیت تعاملات و نوع محتوای تولید شده نیز بسیار مهم است.

به عنوان مثال بیمه سلامت که مربوط به دغدغه های روزانه سلامت مردم و هزینه های درمانی است، بیشترین توجه و تعامل را در شبکه های اجتماعی به خود جلب کرد. در حالی که بیمه عمر یا بدن که کمتر مورد نیاز است، تعاملات کمتری در فضای مجازی داشته و در نتیجه حجم فروش کمتری دارد.

تحلیل شبکه های اجتماعی و کمک به شرکت های بیمه

همبستگی بین نظرات رسانه‌های اجتماعی و آمار فروش بیمه نشان می‌دهد که فضای مجازی بر تصمیمات خرید بیمه تأثیر زیادی دارد. تجزیه و تحلیل داده ها در این فضا می تواند به شرکت های بیمه کمک کند تا با درک بهتر نیازهای مشتریان و ارائه محصولاتی که بیشترین تقاضا را دارند به شیوه ای کارآمدتر، استراتژی های بازاریابی خود را بهبود بخشند. این روند نه تنها به نفع شرکت های بیمه است، بلکه به مشتریان این امکان را می دهد تا با دسترسی به افکار عمومی و مقایسه سیاست ها، انتخاب های آگاهانه تری در هنگام خرید بیمه داشته باشند.

[ad_2]

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا